22 Ocak 2014 Çarşamba

Sütlü Brokoli Çorbası

Evlendiğim ilk yıllarda yemek konusunda maalesef çok pratik değildim.
Çok fazla yemek yapmayı bilmiyordum...
Hala yoğun iş temposu dolayısıyla kendimi bu işlere adayamasam da yeni lezzetler denemeye, onları en lezzetli hale gelinceye kadar tekrarlamaya özen gösteriyorum...

Artık eskisi gibi hazır çorba almıyorum eve mesela ...
Mümkün olduğunca, elimdeki malzemelerle yapılabilecek çorbalar deniyorum ...
Bu yıl çorba konusunda çağ atladım diyebiliriz. 
Aslında işin mantığını kapınca çok da zor değilmiş :)
Ben çorbaları şöyle kategorize ettim kendimce: Kremalı çorbalar, bunlar az miktarda başamel sos hazırlanıp yapılanlar, Terbiyeli çorbalar grubu ise bir miktar terbiye hazırlayarak çorbayı bağlamayı gerektiriyor ... Tabi ki hepsinin ayrı ayrı detayları var ... Ama bence elinizdeki malzemeleri kullanarak bir de terbiye ya da krema hazırlarsanız kısa sürede lezzetli bir çorba hazırlayabilir, kendi lezzetlerinizi yaratabilirsiniz.

İşte bizim evde bu yılın favori çorbalarından biri...



SÜTLÜ BROKOLİ ÇORBASI


Malzemeler:


  • 350 gram brokoli
  • 2 yemek kaşığı zeytin yağ
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 su bardağı süt
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 adet tavuk bulyon
Yapılışı:

  • Brokoliyi kökünden çiçek çiçek ayırın ve yıkayın. Kullandığım brokoli kökü ayrıldıktan sonra yaklaşık 250 gram kadar kaldı.
  • Brokolileri bir tencerede üzerine çıkacak kadar su içerisinde haşlayın. Haşlarken üzerine 1 çay kaşığı tuzu ekleyin.
  • Brokoliler haşlandıktan sonra bir tencerede 2 yemek kaşığı un ve 2 yemek kaşığı zeytinyağı unun kokusu çıkana kadar kavurun. Kavurma işlemi yaparken bir tel çırpıcı kullanmak unun topaklanmasını önleyecektir. 
  • Un kavrulduktan sonra üzerine 2 su bardağı süt ekleyin. Ve çırpıcı ile karıştırmaya devam edin.
  • Bu karışım çok hafif kıvam almaya başladığında haşlanmış brokolileri suyu ile birlikte bu karışıma ilave edin.
  • Bu sırada eğer lezzetinden hoşlanıyorsanız 1 adet tavuk bulyon ekleyebilirsiniz.
  • Tüm malzemeleri blenderdan geçirin. Bu arada çorbanın kıvamını kontrol edip, çorbanızı 15 dakika kadar kaynatın.
Afiyet Olsun...

1 yorum:

  1. I have been visiting your recipe blog. The way of recipe tips looks to be easy for all readers. I would personally recommend our blog visitors to subscribe to obtain useful posts like this periodically. Particularly post on "Milk Broccoli Soup" is awesome. Get in touch with us via our websites veg restaurants in palayampudur | veg restaurants in mandya

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...