19 Şubat 2014 Çarşamba

Hindistan Cevizli Kurabiye

Hani mutfakta ilk denenen tarifler vardır ya ...
Ellerinizin ilk kez hamura değdiği,
Parmaklarınızın yapış yapış hamur içinde kaldığı,
Eyvah ! Bu nasıl bir kurabiye olacak diye korktuğunuz,
Pişmesini fırının başında heyecanla beklediğiniz,
Yiyenlerin gözlerinin içine bakarak ilk tepkilerini merakla beklediğiniz,
Mutfakla ilk tanıştığınız yıllardan kalma tarifler....

İşte bugünkü tarifim tam bu durumu tanımlıyor...
Mutfakta yapmayı öğrendiğim ilk kurabiyem...

Hindistan Cevizli Kurabiye ;))






Hindistan Cevizli Kurabiye

Malzemeler:
6 Su bardağı un
1 su bardağı şeker
1 paket oda sıcaklığında margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı yoğurt
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 yumurta
100 gram hindistan cevizi



Yapılışı: 


  • Öncelikle yumurtaların ak ve sarılarını ayırmakla başlıyoruz. Sarıları hamur içerisinde, akları ise üzeri için kullanılacak.
  • Oda sıcaklığında margarin, sıvı yağ, yoğurt, 2 yumurtanın sarısı, vanilya karıştırılır. Bu karışım yoğurt kıvamına gelinceye kadar karıştırılır. 
  • Sonra içerisine şeker eklenerek karıştırılmaya devam edilir.
  • Son olarak içerisine un ve kabartma tozu eklenerek yoğrulmaya başlanır.
  • Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilir.
  • Bu sırada fırın 170 dereceye ayarlanarak ısıtılır.
  • Hamurdan parçalar alınarak yuvarlanır, önce yumurta akına, sonra da hindistan cevizine bulanır. 
  • Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir.
  • Üzeri pembeleşinceye kadar pişirilir. 


Notlar:
  • Pişirme süresi benim fırınım için 25-30 dakika civarında sürüyor. Hatta bu kez üzerinin fazla kızardığını söyleyebilirim. Üzerinin rengi değişmeye başladığında kurabiyelerin pişip pişmediğini bir kürdan batırarak test edebilirsiniz. Kürdanı kurabiyeye batırıp çektiğinizde üzerine herhangi bir hamur yapışmamışsa kurabiyenizin içi de pişmiş demektir. 

10 yorum:

  1. Sadece görüntüsü değil tadıda mükemmel oluyor canım çok özledim kurabiyelerini.

    YanıtlaSil
  2. Sadece görüntüsü değil tadıda mükemmel oluyor canım çok özledim kurabiyelerini.

    YanıtlaSil
  3. Sadece görüntüsü değil tadıda mükemmel oluyor canım çok özledim kurabiyelerini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim, sen gel ben yine yaparım.... Biz de seni çok özledik :))

      Sil
  4. çok güzel,eline sağlık

    YanıtlaSil
  5. Çoook severim ben bu kurabiyeyi ellerinize sağlık..
    Bana da beklerim..
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...