5 Mart 2014 Çarşamba

Adım Adım Bursa Gezisi Başlıyor !!!

Yoğun geçen dönem sonrasında ani bir kararla 4 günlük kısa bir tatil için Bursa'ya gitmeye karar verdik eşimle. Hiç adetim değildir öyle son gece valiz hazırlamak falan ama oldu bir kere :)
Öyle plansız, programsız, hazırlıksız...

Osmanlı'nın ilk başkenti, 6 Osmanlı padişahın türbesine ev sahipliği yapan, dört mevsimi bir arada yaşayan, yeşil Bursa...
Tarih deseniz burada, deniz deseniz burada, kar deseniz burada, e doğa deseniz o da burada...
Bursa yazılarımda da göreceksiniz, bir gün kar kış kıyamet kayak yapıyorsun, ertesi gün deniz kenarında çay içiyorsunuz :))
Camiler, türbeler, hamamlar, birbirinden lezzetli yiyecekler ...
Bu zevk yaşanmalı diyorum ve 928 kilometrelik Bursa masalına başlıyorum :)
Geziyi gün gün anlatacağım, böylece bir güne neler sığdırılabilir, onu da değerlendirebilirsiniz diye düşünüyorum

Ankara'dan yaklaşık 5 saatlik bir yolculuk ile erişilebilir Bursa'ya. Biz dinlene dinlene bir tatil yapmak, gezip görerek geçirmek için tatili, öyle acele etmeden yavaş yavaş gittik ... Ama aracı olmayıp da Ankara'dan Bursa'ya nasıl giderim diyenler için, sanırım en pratik yol hızlı tren-otobüs aktarmasını kullanmak. Bu yolla 4 saatte Bursa'da oluyor. Merak edenler buradan seferleri inceleyebilir.

İstanbullular ulaşım konusunda daha da şanslılar. Çünkü Sirkeci ve Kabataş'tan kalkan deniz otobüsleri ile yaklaşık 1.5 saatte Mudanya'da buluyorlar kendilerini... İşte İstanbul yolcularına bilgiler... Mudanya- Bursa arası yaklaşık 20 km'lik bir mesafede, toplu taşıma araçları ile ulaşım mümkün.

Ankara-Bursa istikametinde ilk durağımız İnegöl oluyor. İnegöl ilçesini duymayan yoktur sanırım. Türkiye'de mobilya denildiğinde akla gelen ilk merkezlerden biri. Gerçekten anlattıkları kadar var doğrusu. Mobilya alışverişine ihtiyaç duyuyorsanız İnegöl de detaylı bir gün geçirebilirsiniz.

Bizim gibi karnı aç olanların İnegöl deyince akıllarına gelen ilk şey ise "İnegöl Köfte" oluyordur sanırım. Köftesi de mobilyası kadar meşhur İnegöl'ün. Zira meydanına kocaman birköfte heykeli yapmışlar :)

Hazır karnımız acıkmışken ve İnegöl'deyken tatmadan olmaz dedik ve şehir merkezine girip köfteci aradık. Köftecilerin çoğu ise Bursa yolu üzerindeymiş aslında. İlçe halkının bize  önerisi ile Beslen Köftecisi'ni tercih ettik :) Merkez Sani Konukoğlu Cami karşısında kırmızı beyaz örtüleri ile hemen dikkatinizi çekecektir. Köftelerin lezzetine diyecek yok hani :) Sırrı ise doğal ortamlarında beslenen kuzu ve dana etlerinin kullanılmasıymış.

İlk akşam çok değerli arkadaşımız ağırladılar bizi, Bursa'da gece keşfine çıktık birlikte ...
Hem Bursa'nın gece manzarasını görmek hem de şehir gezisi rotamızı belirlemek açısından süper oldu bu keşif...

İşte Bursa'dan birkaç gece manzarası....