14 Nisan 2014 Pazartesi

Isırgandan Korkmayın... Isırgan Otlu Börek ...

Çalışan insanlar bazı zevklerden mahrum kalabiliyor ...
Pazara gidip şöyle pazarcılarla sohbet ede ede alışveriş yapmak da bunlardan biri bence :(
Gidebileceğim iki pazar da salı günleri kuruluyor ... İşten çıkıp pazara yetişmek gibi bir durum da mümkün dahi olmuyor ...
Bu hafta sonu bahar heyecanına kapılıp gidebileceğim pazar yerleri aradım üşenmeden ve buldum da :)
Her şey yemyeşil, taptaze, pazar bile bahar kokuyor ...

Şöyle coşkuyla gezerken, çok uzun zamandır göremediğim bir şey gördüm pazarda ...
Isırgan otu :))
Amcanın bir tanesi ne kadar değişik ot varsa toplamış gelmiş ...
Madımak, ısırgan, yemlik, gonca kulak ...
İtiraf edeyim benim tanımadığım başka otlar da vardı.
Haftaya yine gidersem, başka otlar da deneyeceğim :)




Isırgan çocukluğumdan kalma bir lezzet benim için...
Bizim evde abartısız çuvallarla toplanır, kış için buzluğa kaldırılıp saklanırdı...
Çok değerliydi ...
Nedenini tahmin etmek zor değil sanırım :)
Birincisi ve en önemli sebebi neredeyse her derde deva olması...
Diğer sebebi ise çok zor koşullarda toplanması.
E adı üzerinde ısırgan otu :) Değdiği yeri saatlerce yakar geçer :))

Evden, anne yemeklerinden uzak kalınca ısırganla da aramıza yıllar girdi haliyle...
Anne elinden sevdiğim yemekler listesinde sıra bir türlü kendisine gelemedi :)
Yoğun iş tempom nedeniyle kendim de yapamadım, çok uzak kaldım böyle faydalı şeylerden  :(
Görsem bu otu daha önceleri göze alıp da yapar mıydım, bilemiyorum ...
Ama bu kez, belki de geçen haftalarda çok ağır geçirdiğim hastalığım nedeniyle, cesaretimi topladım ve görür görmez kaptım bir demet ...
Bir demet aldığıma hayıflanmadım desem yalan olacak ...

Annemin tarifiyle çok lezzetli, ısırgan otlu bir börek yaptım...
Tabi anneminkinin eline su dökemez, zira annem bana öğrettiği bu harcı Arnavut Böreği ile birleştiriyor ...
Emeği ve lezzeti kat kat kat fazla benim böreğimden...

Benim böreğim, naçizane, sağlıklı ve pratik bir börek arayanlara yönelik :)
Isırgandan korkmayın !!!
Eldiven diye bir çözüm var, bişeycikler olmuyor :)))

Malzemeler:

1 demet ısırgan otu
2 adet taze soğan
2 adet yufka
1 adet yumurta
1 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ
Tuz, karabiber...

Yapılışı:

  • Önce kısaca, ısırgandan bahsetmek istiyorum. İşe eldivenlerinizi giyerek başlayın lütfen. Yoksa olacaklardan ben sorumlu olmam :)
  • Isırgan otlarını güzelce temizleyip, yıkayıp süzerek başlıyoruz işe. 
  • Sonra, bir tencerede su kaynatıyoruz ve temizlenen ısırgan otlarını 10 dakika bu suda haşlıyoruz. 
  • 10 dakika sonunda, bir kevgir yardımıyla, süzgece alıp tüm suyunu süzüyoruz. (Börekte kullanılacağı için suyun iyice süzülmesi gerekiyor, aksi halde böreği hamurlaştırabilir.)
  • İyice süzüldükten sonra, ince ince doğrayalım (Aşağıdaki resimdeki otları elde ediyoruz).



  • Bu otlara, 2 adet taze soğan ve tuz ekleyerek karıştırıyoruz.
  • Diğer tarafta, yumurta, süt ve yağ çırparak bir karışım hazırlıyoruz.
  • İlk yufkayı yağlanmış tepsiye seriyoruz. Üzerine hazırladığımız karışımdan ilave ediyoruz.
  • Siğer yufkadan parçalar kopartıp tepsiye diziyoruz ve üzerine yine sütlü karışımımızdan ilave ediyoruz.
  • Bu işlem yufkanın yarısı bitene kadar tekrarlanıyor. Yufkanın üzerine hazırladığımız taze soğan-ısırgan karışımını tepsinin her yerine eşit bir şekilde dağıtıyoruz (Aşağıdaki resimde olduğu gibi).





  • Yufkanın geri kalanına da aynı işlemleri uyguluyoruz .
  • Kalan sosu, böreğin üzerinde her nokta ıslanacak şekilde dağıtıyoruz.
  • Böreği 180 derece fırında 45 dakika kadar sürede pişirdim ben ama bu süre fırından fırına değişebilir.



Az daha unutuyordum !!! Isırganı haşladığınız suyu sakın dökmeyin !!!
İçebiliyorsanız doğrudan için, içemiyorsanız, yemeklerinize ilave edersiniz...
Öyle de kullanamıyorum derseniz... Bir şişeye doldurup banyonuza götürün...
Saçlarınızı yıkarsınız :)))

Bu arada ben ayıklarken saplarını atmış bulundum :((
Siz saplarını da ayrı bir yerde kaynatabilir ve bunu saçınız ya da cildinizde kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...