19 Eylül 2014 Cuma

Ahududu Reçeli

Komşuluk başka bir şey ...
Artık koca koca apartmanlarda, sitelerde yavaş yavaş kaybedilmeye başlanan bir duygu.
Hele bir de çalışıyorsanız, ayaküstü selamlaşmaktan öteye pek de geçemiyor komşuluk ilişkileri...


Şimdi oturduğumuz evimiz, 8 daireli küçük bir apartman ...
Tam da benim sevdiğim gibi, yaptığınız şeyleri paylaşabileceğiniz, dertleşebileceğiniz, sizi iş dönüşü bahçeden kopardığı biberlerle karşılayan güler yüzlü komşularınız varsa olay tamamdır :)



Geçtiğimiz günlerde ince düşünceli komşum Fatma Abla da, iş dönüşü beni bu kez bir torba dolusu ahududu ile karşıladı :)
Nasıl sevindiğimi anlatamam...
Sağolsunlar elleriyle toplayıp hazırlamışlar ...


Şimdi canınızı çektirmek gibi olmasın ama pek lezzetliydi ...
Eşimle bol bol yedikten sonra, kalanları ne yapsak, nasıl tüketsek diye düşünürken reçel yapalım garanti olsun diye karar verdim.

Bu benim ilk reçel tecrübem ve eminim bundan sonra da son olmayacak...
Çünkü birazdan tarifi okuyunca göreceğiniz gibi reçel yapmak hiç düşünüldüğü kadar zor bir şey değilmiş.

Ben ölçülü almadığım ve bir kısmını da tükettiğimiz için kalan ahududuları tarttım..
Ölçü için fikir olması amacıyla... Tam 450 gram kalmış :)

Taze ahududunun yani frambuaz'ın zamanı geçmiş olabilir, bu reçel dondurulmuş frambuaz ile de yapılabilir.

Ahududu Reçeli





Malzemeler :

  • 450 gram ahududu
  • 300 gram (2 su bardağı) şeker

Yapılışı:

  • Ahududuları akşamdan  bir tencereye alın ve iki su bardağı şekeri üzerine ilave edin.
  • Bu karışımı sabaha kadar beklettiğinizde sulandığını göreceksiniz. 
  • Kısık ateşte koyulaşana kadar kaynatın.
  • Ilındığında kavonoza boşaltarak serin bir yerde muhafaza edebilirsiniz.



Not: Normalde reçel yapımında kapatmadan az önce şekerlenmesini önlemek amacıyla limon suyu eklenir.
Ben bu reçele eklemedim. Zaten şekeri çok yoğun olmadığı için herhangi bir şekerlenme olmadı.











2 yorum:

  1. Nefis görünüyor gerçekten. Ağzım sulandı :) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Keşke Ankara'da olsanız da ikram etsem :) Sevgiler...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...